Wyszukaj w katalogu
Polecane firmy
DrukarniewPolsce.pl

Drukarnia Projekt S.C.

zobacz
DrukarniewPolsce.pl

Drukarnia LETICA

zobacz
Poleć nas innym
Aktualności

Pudełka i opakowania z nadrukiem dla sklepów internetowych

03-07-2021


Poprawne zapakowanie produktów przed wysyłką to jeden z najważniejszych aspektów działalności sklepu internetowego. Warto jednak pamiętać nie tylko o zabezpieczeniu towaru, ale też o tym, jak przesyłka będzie wyglądać.

Część – zwłaszcza początkujących – właścicieli e-sklepów przy wyborze opakowań do wysyłki produktów skupia się wyłącznie na względach praktycznych. I choć rzeczywiście ich główna rola to zabezpieczenie zakupów podczas transportu, to dziś, w dobie ogromnej konkurencji na rynku e-commerce, należy zwrócić uwagę nie tylko na funkcjonalność. Równie ważne okazuje się to, jak dane pudełko się prezentuje.

To właśnie za jego pośrednictwem klient po raz pierwszy styka się z naszym sklepem oraz oferowanymi przez niego produktami w realnym świecie. Warto więc zadbać o to, by jego wrażenia były jak najlepsze. Jeśli pudełko lub koperta będą estetyczne i dobrze zabezpieczą produkt, prawdopodobieństwo, że ten ponownie skorzysta z naszej oferty lub poleci ją znajomym, znacznie rośnie. Jak jednak wybrać opakowania dla sklepu internetowego? Które czynniki będą najważniejsze przy podejmowaniu decyzji?

39091-pude-ka-wysy-kowe-smallfix-ma-e.jpg

Pudełka dla sklepu internetowego. Na jakie cechy zwracają uwagę klienci?
Przy wyborze opakowań, w których sprzedawane przez nas produkty dotrą do klientów, należy zwrócić uwagę na wiele kwestii. Najważniejsze z nich to:

  • wytrzymałość: nawet najbardziej estetyczne opakowanie nie zda się na wiele, jeśli dotrze do klienta uszkodzone lub, co gorsza, nie zapewni dostatecznej ochrony wysyłanym produktom. Pudełka i koperty niskiej jakości mogą więc przyczynić się do pogorszenia postrzegania naszego sklepu;

  • możliwość ponownego wykorzystania: jednym z najważniejszych błędów popełnianych przez właścicieli e-sklepów jest przekonanie, że po dotarciu do klienta pudełko trafia na śmietnik. Tymczasem coraz więcej osób zatrzymuje je, by przechowywać w nich drobiazgi w domu lub garażu lub wykorzystać, gdy same będą nadawały przesyłkę. By było to możliwe, opakowanie musi być nie tylko wytrzymałe, ale też możliwe do otworzenia bez uszkodzenia;

  • skład: coraz więcej klientów zwraca uwagę na to, czy materiały, które posłużyły do produkcji opakowania są przyjazne dla środowiska. Dotyczy to nie tylko opakowania, ale też taśm (których powinno być jak najmniej) oraz wypełnienia (w tym celu można użyć np. szarego papieru);

  • wygląd: estetyczne opakowanie paczki jest niemal równie ważne, co jej zawartość. Jeśli więc zależy nam na tym, by nasi klienci także na etapie odbioru przesyłki wyrobili sobie pozytywną opinie o sklepie, warto skorzystać z dobrze prezentujących się, wykonanych na nasze zamówienie pudełek lub kopert;

  • dopasowanie do naszej oferty: opakowania powinny być dostosowane do wielkości produktów, specyfiki ich wysyłki i profilu przeciętnego klienta. Dobrze też, jeśli ich szata graficzna będzie korespondować z identyfikacją sklepu. 


Opakowania dla e-sklepu. Czemu warto wybrać spersonalizowane rozwiązania?

Zamówienie spersonalizowanych opakowań z nadrukiem zawierającym np. logo sklepu to dobra decyzja przede wszystkim ze względu na możliwości, jakie daje na polu kreowania wizerunku. Dzięki nim klient łatwiej zapamięta nazwę sklepu, co zwiększy prawdopodobieństwo tego, że ponownie skorzysta z naszej oferty lub zachęci do tego innych. Zamawiając pudełka z nadrukami na zamówienie, możemy też poinformować klientów o poszerzeniu oferty o nową markę czy nadchodzących akcjach promocyjnych.

mptrzetelnidrupapostprint-leipzigmewapoligrafiaexpoexpoopakowaniawarsawpackexpoopakowania2018remadays 2021