Wyszukaj w katalogu
Polecane firmy
DrukarniewPolsce.pl

Drukarnia Projekt S.C.

zobacz
DrukarniewPolsce.pl

Drukarnia LETICA

zobacz
Poleć nas innym
Aktualności

Formy reklamy w cyfrowym świecie. Czy druk ulotek jest passé?

05-12-2020

 

 

Z roku na rok prędkość transmisji informacji wzrasta. Czy klasyczne metody przekazywania komunikatów nadal mogą być przydatne w reklamie?

Niepewna przyszłość papieru?
Najnowsze badania wskazują, że znaczna część handlu przenosi się do internetu. Sklepy specjalistyczne w przeważającej większości oferują swoje towary włącznie za pośrednictwem sprzedaży online, ponieważ prowadzenie sklepu stacjonarnego po prostu się nie opłaca. Reklamy internetowe, dzięki wykorzystywaniu plików cookies, również mają niespotykaną dotąd trafność. Są w stanie dosłownie wycelować produkt w klienta zgodnie z jego potrzebami, dzięki czemu maksymalizują szansę na sprzedaż i zysk. Komu więc potrzebne są fizyczne, namacalne formy reklamowe, do których należy m.in. druk ulotek?

Wszystkie atuty w ręku
Internet każdego dnia zalewa swoich odbiorców nieprawdopodobną ilością informacji. Dopiero od niedawna zaczynamy poznawać, jaki wpływ na człowieka ma ekspozycja na taką ilość danych. Coraz częściej mówi się o negatywnych zjawiskach związanych ze zbyt mocnym przywiązaniem do funkcjonowania w social mediach. Internet to broń obosieczna. Z jednej strony daje nam potężne narzędzia przyspieszające rozwój wszelkich dziedzin życia, z drugiej może prowadzić do patologii. Jakie znaczenie ma to dla reklamy? Odpowiedź może być prosta. Otóż informacja w formie papierowej dociera tam, gdzie internet dotrzeć nie może. Prosto do ręki odbiorcy. Ze względu na obecność smartfonów ta metafora może wydawać się niezbyt celna. Chodzi tutaj jednak o coś więcej. Papier trzymany w ręce uruchamia wszystkie sfery poznawcze człowieka. Dotyk, kolor, zapach, nawet dźwięk. Ulotka, która znajduje się w naszych dłoniach, wymusza na nas reakcje. Jest o wiele mniej ulotna niż coś, co akurat przewijamy na ekranie tabletu czy komputera. To stanowi potencjał papieru, który dobrze wykorzystany daje naprawdę solidne rezultaty.

Klasyka zawsze w cenie – druk ulotek i innych form reklamowych

W takim razie jak wykorzystać potencjał drzemiący w fizycznym przedmiocie. Tak samo, jak w przypadku reklam internetowych, musimy skupić się na tym, aby ta materialna również trafiała w możliwie najlepsze miejsce dla siebie. Na przykład druk ulotek wymaga określenia pewnych parametrów. Kiedy już mamy przemyślany projekt ulotki, wiemy dokładnie co i komu ma ona przekazać, przychodzi czas na wydruk. W zależności od nakładu możemy regulować parametry takie jak gramatura papieru, jego jakość, rodzaj wydruku czy format. Pamiętajmy, że nie tylko treść, ale też forma ulotki stanowi o charakterze i wydźwięku nasze
go komunikatu.

mptrzetelnidrupapostprint-leipzigmewapoligrafiaexpoexpoopakowaniawarsawpackexpoopakowania2018remadays 2021