Wyszukaj w katalogu
Polecane firmy
DrukarniewPolsce.pl

Drukarnia Projekt S.C.

zobacz
DrukarniewPolsce.pl

Drukarnia LETICA

zobacz
Poleć nas innym
Aktualności

Co powinna zawierać etykieta produktu?

25-08-2020


Znakowanie produktu w obecnych czasach nabiera coraz większego znaczenia. Konsumenci świadomie podchodzą do tego, co znajduje się w ich koszyku, uważnie czytają etykiety i decydują, czy produkt jest dobry dla zdrowia i otoczenia. Etykieta produktu spełnia dziś bardzo ważną funkcję, zatem chcąc sprzedać swój asortyment, należy odpowiednio zadbać o jej treść. Co powinno znaleźć się na etykiecie?

Narzędzie informacyjne

Najważniejszą funkcję, jaką spełnia etykieta, jest informowanie konsumenta o produkcie. Szczegółowe elementy, które bezwarunkowo muszą pojawić się na etykiecie, regulowane są przepisami prawa polskiego oraz unijnego. Niezależnie od rodzaju produktu, na etykiecie musi znaleźć się informacja dotycząca tego, co znajduje się wewnątrz opakowania i kto jest jego producentem. Obowiązkiem jest umieszczenie pełnej nazwy producenta, wraz z podaniem nazwy firmy i dokładnego adresu, a jeżeli produkt został importowany, należy umieścić dane i adres importera.

Istnieje powszechny zakaz wprowadzania konsumentów w błąd poprzez niejasne oznakowanie treści lub świadome poddawanie klientów błędnej interpretacji. Informacje znajdujące się na etykiecie powinny być czytelne i łatwe do zrozumienia, a konsument nie może mieć problemu z odnalezieniem ich na opakowaniu. Prawo polskie wymaga, by produkty sprzedawane na terenie kraju miały etykietę w języku polskim i posiadały oznaczenia zezwalające na ich sprzedaż (m.in. informację o dopuszczeniu produktu do obrotu, znak bezpieczeństwa).

Etykiety na produkty spożywcze

Etykiety znajdujące się na produktach żywnościowych poddawane są najbardziej rygorystycznym przepisom. Wymogi prawne są większe, aby konsument nie odniósł mylnych wrażeń co do tego, z jakim produktem ma do czynienia, zapewniając tym samym łatwość w porównywaniu składu poszczególnych produktów tego samego asortymentu.

Najważniejszą rzeczą na etykiecie spożywczej jest dokładna nazwa produktu. Nie chodzi tutaj o nazwę wymyśloną przez producenta (np. Chocolove), lecz konkretną zawartość opakowania (np. czekolada mleczna). Na etykiecie powinien znaleźć się pełny i dokładny skład produktu wraz z wykazem alergenów, które znajdują się w produkcie. Producenci żywności muszą zadbać również o podanie terminu przydatności do spożycia, wagę produktu oraz dane dotyczące zawartości składników odżywczych, takich jak węglowodany, białko czy tłuszcz. W wielu przypadkach producenci umieszczają na opakowaniu sposób przyrządzenia potrawy (przykładem są mrożonki, budynie czy produkty w puszkach).

Przykuć uwagę klienta

Dobrze zaprojektowana etykieta skutecznie przyciąga klienta, który docenia nie tylko sam produkt, lecz również walory estetyczne. Chcąc przygotować produkt pod względem marketingowym, warto zlecić stworzenie etykiet konkretnej firmie. Najlepszym rozwiązaniem będzie drukarnia etykiet, której półprodukty zagwarantują etykiety wykonane z solidnych materiałów, o silnym kleju i trwałym nadruku. Solidnie wykonane etykiety to nie tylko właściwie opisany produkt, lecz także element strategii marketingowej.

Artykuł powstał we współpracy z drukarnią etykiet Etyfol.pl

mptrzetelnidrupapostprint-leipzigmewapoligrafiaexpoexpoopakowaniawarsawpackexpoopakowania2018remadays 2021