Wyszukaj w katalogu
Polecane firmy
DrukarniewPolsce.pl

Drukarnia Projekt S.C.

zobacz
DrukarniewPolsce.pl

Drukarnia LETICA

zobacz
Poleć nas innym
Aktualności

Reklamy na samochodach – co warto wiedzieć?

07-04-2020

 

Reklama dźwignią handlu – wie o tym każdy przedsiębiorca, starający się poprawić funkcjonowanie swojej firmy. Wybór strategii reklamowej nie jest jednak zadaniem zupełnie prostym. Wśród dostępnych sposobów reklamowania naszych towarów lub usług znajdziemy najróżniejsze formy – wizualne, audiowizualne, przeznaczone do eksponowania wewnątrz pomieszczeń lub na świeżym powietrzu. Wybór zależy od zasięgu naszego przedsiębiorstwa, profilu jego docelowych klientów oraz naszych możliwości finansowych. Zapraszamy do lektury, w której przedstawimy i omówimy zalety tak zwanej reklamy samochodowej, coraz częściej i chętniej stosowanej w naszym kraju.

Skuteczność reklamy a widoczność naszej firmy
Jednym z najważniejszych aspektów w funkcjonowaniu każdego przedsiębiorstwa jest docieranie do nowych klientów. W tym celu korzysta się właśnie z reklam, które mogą być dedykowane do różnych kręgów odbiorców. Pod tym względem działania reklamowe można podzielić na dwie ogólne kategorie. Pierwsza to reklamy skierowane do dotychczasowych odbiorców, świadomych istnienia naszej firmy i będących jej (przynajmniej okazjonalnymi) konsumentami.

Drugi rodzaj, to działania reklamowe skierowane do otoczenia naszej firmy – czyli szerokiego zbioru osób, które potencjalnie mogą zostać naszymi klientami. Komunikacja z nimi jest równie istotna, co podtrzymywanie kontaktu z dotychczasowymi konsumentami. Dzięki niej mamy możliwość aktywnego pozyskiwania nowych odbiorców oraz zwiększania widoczności naszej marki.

Reklama zewnętrzna
Z tych powodów właściciele firm pragnący pozyskać nowych klientów, często sięgają po reklamy przeznaczone do eksponowania na zewnątrz pomieszczeń. Ustawiane w wybranych miejscach – na przykład przy skrzyżowaniach, wzdłuż szlaków komunikacyjnych lub w centrach miast pozwalają na dotarcie do świadomości szerokiego grona osób.

Pod tym względem zalety reklam zewnętrznych są nie do przecenienia. Dotyczy to zarówno reklam statycznych, instalowanych w określonych punktach na stałe lub na wybrany czas, jak i reklam mobilnych. Te ostatnie zyskały na popularności w ciągu ostatnich 2 dekad, gdy ilość samochodów na naszych drogach zwiększyła się, a tym samym – dostrzegliśmy w nich nowe możliwości. Okazało się, że samochody mogą nie tylko pełnić swoją podstawową funkcję transportową, ale także dodatkowe funkcje reklamowe.

O zaletach reklamy mobilnej
Reklamy umieszczane na samochodach spotkać możemy dziś w niemal każdym mieście naszego kraju (szczególnie popularne są reklamy przygotowywane przez BV FORMAT). Czy są skuteczne? Zależy to od różnych czynników. Dlatego każda reklama mobilna powinna być rozpatrywana indywidualnie.

Przede wszystkim należy jednak wskazać na istotne plusy wynikającego z tego typu strategii reklamowej. Do tych należy możliwość dotarcia do dużej ilości potencjalnych konsumentów. Reklamy samochodowe są mobilne; przemieszczając się po ulicach miasta, mogą dotrzeć do różnych kręgów odbiorców, o różnym statusie zawodowym, finansowym czy społecznym. 

Z tych powodów, z reklam samochodowych korzystają chętnie ci przedsiębiorcy, z których towarów lub usług korzystają najróżniejsi konsumenci. Wymienić można zarówno producentów żywności, kosmetyków, ubrań, jak i dostawców usług lokalnych.

fot. materiały prasowe

mptrzetelnidrupapostprint-leipzigmewaremadays 2020poligrafiaexpoexpoopakowaniawarsawpackexpoopakowania2018