Wyszukaj w katalogu
Polecane firmy
DrukarniewPolsce.pl

Drukarnia Projekt S.C.

zobacz
DrukarniewPolsce.pl

Drukarnia LETICA

zobacz
Poleć nas innym
Aktualności

Dobra drukarnia internetowa - 7 porad, jak przygotować profesjonalny projekt

24-12-2018


Drukowanie materiałów reklamowych jest jedną z najczęściej zamawianych usług w zakresie promocji różnych firm. Obecnie szczególnie częste jest zamawianie ulotek, folderów, katalogów i banerów przez Internet. Dobra drukarnia internetowa podpowiada, jak przygotować profesjonalny projekt wydruku reklamowego.

1. Wybierz odpowiednie materiały reklamowe
2. Sprawdź szablony, które oferuje dobra drukarnia internetowa
3. Dokonaj selekcji informacji na ulotki reklamowe
4. Wybierz krój pisma
5. Zadecyduj, w jakim stylu utrzymasz katalogi reklamowe i nie tylko
6. Ustal standardy projektowania akcydensów firmowych
7. Wybierz materiał, na którym drukarnia wykona wydruk

 
Drukarnia poradzi sobie z wykonaniem projektów dla każdej branży, jednak efekt może być niezadowalający dla klienta. Dlaczego tak się dzieje? Zwykle przyczyną jest nieprawidłowo przygotowany projekt. Jeżeli chce się zamówić druk banerów reklamowych lub innych materiałów promocyjnych przez Internet, powinno się poznać zasady, zgodnie z którymi przygotuje się odpowiedni projekt. Oto 7 niezawodnych wskazówek.
 
1. Wybierz odpowiednie materiały reklamowe
 
Dobra drukarnia internetowa może przygotować dowolne materiały reklamowe, jednak wielu firmom wystarczy tylko kilka rodzajów z nich. Niekiedy wystarczające są wyłącznie katalogi, z których korzystają przedstawiciele handlowi w trakcie prezentacji produktów i usług. W innych przypadkach wystarczać może sam baner, który umieści się w pobliżu warsztatu samochodowego lub sklepu z odzieżą niemowlęcą.
 
2. Sprawdź szablony, które oferuje dobra drukarnia internetowa

 
W dobrej drukarni internetowej znajdzie się szablony projektów różnych materiałów reklamowych. Dzięki nim łatwiej jest wybrać odpowiedni wzór ulotek, wizytówek lub banerów. Szablony sprawdzają się w wielu branżach - wizytówki lub ulotki reklamowe dla restauracji, pizzerii lub fachowców wyglądają podobnie, lecz ze względu na pełnione funkcje, schematyczny wygląd w ich przypadku jest dobrym rozwiązaniem.
 
3. Dokonaj selekcji informacji na ulotki reklamowe
 

Gdy zamawia się ulotki reklamowe, powinno się przemyśleć, jakie informacje chce się na nich zamieścić. Przede wszystkim, ulotki powinny być czytelne, dlatego niemożliwe jest zamieszczenie na nich wszystkich danych firmy oraz listy jej produktów lub usług. Funkcją ulotki reklamowej jest zachęcanie do zapoznania się z dokładniejszą ofertą lub do wykonania określonej czynności, na przykład skorzystania z promocji. Podobnej selekcji informacji dokonuje się, gdy chce się wydrukować wizytówki lub banery.
 
4. Wybierz krój pisma
 
Jest to z pozoru mało istotna czynność, jednak powinno się dbać o każdy szczegół na materiałach reklamowych. Gdy zamawia się druk katalogów, banerów, ulotek i wizytówek, ważne jest zadbanie o spójność przekazu reklamowego, dlatego na każdym nośniku powinno stosować się wybrany krój pisma. Różne czcionki pasują do odmiennych branż i wpływają na charakter przekazu, dlatego warto zadbać o ten z pozoru błahy element. Nieodpowiednio dobrany font może bowiem negatywnie wpłynąć na odbiór reklamy.
 
5. Zadecyduj, w jakim stylu utrzymasz katalogi reklamowe i nie tylko
 
Dobra drukarnia współpracuje ze swoimi klientami długofalowo, dlatego dobrze jest przemyśleć, w jakim stylu chce się utrzymywać katalogi reklamowe oraz inne materiały. Jest to ważne, zwłaszcza gdy zamierza się co jakiś czas aktualizować ofertę, wprowadzając do niej nowe produkty lub kolejne usługi. Katalogi reklamowe stosuje się między innymi w branży modowej, gdzie co sezon wypuszcza się nowe projekty ubrań. Dzięki jednolitemu stylowi, katalogi będą lepiej rozpoznawalne dla klientów, co pozytywnie wpłynie na sprzedaż.
 
6. Ustal standardy projektowania akcydensów firmowych
 
Akcydensy reklamowe są wykorzystywane w celach promocyjnych we wszystkich branżach. Ulotki, plakaty i wizytówki są tanie, jednak ich efektywność zależy od kilku czynników. Przede wszystkim firma powinna ustalić własne standardy projektowania akcydensów. Druk banerów reklamowych i katalogów daje więcej swobody, jednak w przypadku wizytówek, ulotek i plakatów powinno się stawiać na schematy, które zwiększają przejrzystość nośnika reklamowego i jego skuteczność. Ważne jest ustalenie rozmiarów wydruków, miejsca, w którym znajdzie się logo, a także innych stałych elementów reklamowych.
 
7. Wybierz materiał, na którym drukarnia wykona wydruk
 
Zamawiając druk katalogów, banerów, ulotek lub wizytówek, powinno się dokładnie ustalić, na jakim materiale zostaną wydrukowane zamówione akcydensy i nie tylko. Do wyboru ma się różne rodzaje papieru, płótna oraz specjalne folie. Zamawiający ustala przykładowo, jaka ma być gramatura papieru, czy papier ma być matowy, czy też połyskujący, oraz jakie mają być jego wymiary. Dodatkowo, w przypadku ulotek ma się do wyboru wydruk jednostronny, dwustronny oraz ulotki składane, a w przypadku katalogów - można zdecydować się na katalogi szyte lub klejone. Im więcej szczegółów się ustali, tym lepiej zostanie przygotowany projekt. Warto też pamiętać, że w reklamie zewnętrznej powinny być stosowane materiały odporne na czynniki atmosferyczne.

mptrzetelnidrupapostprint-leipzigmewaremadays13poligrafiaexpoexpoopakowaniawarsawpackexpoopakowania2018