Wyszukaj w katalogu
Polecane firmy
DrukarniewPolsce.pl

Drukarnia Projekt S.C.

zobacz
DrukarniewPolsce.pl

Drukarnia LETICA

zobacz
Poleć nas innym
Aktualności

Promocja drukarni w internecie

06-07-2016



Jak zareklamować drukarnię online i przyciągnąć tym samym jeszcze więcej klientów? Odpowiedź brzmi - zainwestować w marketing internetowy.

k

 

Jak promować firmę w internecie?
Form marketingu internetowego jest co najmniej kilka, a skuteczna promocja powinna opierać się o maksymalnie efektywne wykorzystanie większości z nich. Tym razem nie chodzi jednak o słynne pozycjonowanie stron, które stało się swoistym słowem-wytrychem w Internecie. Skuteczna reklama internetowa obejmuje także inne formy promocji, które trzeba zastosować obok typowych działań SEO.

Jak przeprowadzić kampanię marketingową dla drukarni? Co zrobić, by klienci wybrali konkretną ofertę? Podobno w Polsce “cena czyni cuda”, a przeciętny konsument z reguły wybierze najtańszą ofertę. Niestety, sama niska cena nie wystarczy, a ciągłe obniżanie ceny celem zwiększenia zysku z reguły przynosi efekt całkowicie odmienny od zamierzonego.

Właściciel takiej drukarni powinien jednak zastanowić się co tak naprawdę wyróżnia ofertę danej firmy od konkurencji. Przekucie przewag konkurencyjnych w sukces wymaga jednak sporej wiedzy i doświadczenia - w przeciwnym wypadku, działania marketingowe w internecie będą wyłącznie stratą czasu. I choć mogłoby się wydawać, że całą wiedzę na temat promocji firmy znaleźć można w Internecie, to w praktyce okazuje się, iż na testowanie poszczególnych propozycji po prostu nie wystarczy czasu!

Marketing w internecie to przede wszystkim umiejętność skutecznego dotarcia do świadomości klientów. Nie wystarczy jednak umiejętność obsługi programu graficznego czy aplikacji do edytowania filmów. Klienta nie przyciągną suche zapewnienia o “super ofercie” czy kiepsko zmontowany filmik pokazujący działanie poszczególnych urządzeń w drukarni (nuda!) - a tego rodzaju propozycje dominują w reklamach polskich firm!

Reklama ma intrygować i ciekawić klienta, w przeciwnym wypadku nie osiągnie zamierzonego celu. Z tego powodu, warto powierzyć przeprowadzenie kampanii reklamowej specjalistom, którzy działaniami promocyjnymi zajmują się na co dzień. Wyświechtane frazesy o “profesjonalizmie w działaniu, terminowości i wysokiej jakości wydruku” pojawiają się praktycznie w każdej reklamie – a przecież zadaniem reklamy jest wyróżnić ofertę!

Tak jak różne są drukarnie i ich propozycje, tak różnorodne powinny być metody ich promocji. Inaczej wyglądać będzie kampania marketingowa dla niewielkiego punktu utrzymującego się głównie dzięki bliskości lokalnej uczelni i zniżkom dla studentów tejże, a zupełnie inaczej prowadzi się działania promocyjne dla profesjonalnych firm poligraficznych, kierujących swoją ofertę do odbiorców z całej Polski, a nawet świata. Umiejętność dopasowania form komunikacji wymaga specjalistycznej wiedzy!

Każda kampania marketingowa poprzedzona jest dokładnym badaniem grupy docelowej, jej oczekiwań czy potrzeb. Osoba, która nie zajmuje się tym na co dzień w sposób profesjonalny, nie będzie w stanie we właściwy sposób tego dokonać. Niestety, nie pomoże tu nawet wieloletnie doświadczenie w branży poligraficznej. Agencje komunikacji marketingowej dysponują specjalistycznymi narzędziami, które umożliwiają dosyć precyzyjne określenie tego.

Czy warto?
Niezależnie od tego, czy firma jest świeżym graczem na rynku i dopiero buduje swoją bazę klientów, czy też może potrzebny jest nowy wiatr w żagle by nieco pobudzić jej działanie, inwestycja w działania marketingowe w internecie staje się niezbędna. A rzeczywisty zysk z kosztów poniesionych na reklamę online zależy w dużej mierze od wyboru oferty firmy, która reklamą firmy w Internecie się zajmie.

Faktycznie, można zająć się tym we własnym zakresie, pozostaje jednak kwestia opłacalności takich działań - czy rzeczywiście kwoty zaoszczędzone na rezygnacji z profesjonalnego marketingu w internecie (a często również z zysku jaki od razu przyniesie skuteczna reklama - a przy niej warto współpracować z najlepszymi, np. z MecGlobal), będą satysfakcjonujące. Dodatkowo warto wspomnieć o tym, że większość firm w branży i tak korzysta z usług specjalistów od marketingu internetowego.

Podsumowanie
Sukces na rynku poligraficznym obecnie wymaga także wykorzystania innych kanałów niż tylko te tradycyjne. Warto powierzyć tego rodzaju działania profesjonalistom.

mptrzetelnidrupapostprint-leipzigmewapoligrafiaexpoexpoopakowaniawarsawpackexpoopakowania2018remadays 2021