Wyszukaj w katalogu
Polecane firmy
DrukarniewPolsce.pl

Drukarnia Projekt S.C.

zobacz
DrukarniewPolsce.pl

Drukarnia LETICA

zobacz
Poleć nas innym
Aktualności

Opakowanie ma znaczenie

08-10-2014


Czy sięgając po produkty kierujemy się wyłącznie ich składnikami, czy jednak stawiamy na opakowanie? Kolory, sposób umieszczenia tekstu na etykiecie, chwytliwe hasło reklamowe – wszystko to ma ogromne znaczenie i wpływa na sposób postrzegania towarów przez konsumentów.

Producenci artykułów spożywczych, higienicznych, domowych czy urządzeń elektronicznych doskonale wiedzą, że nie liczy się wyłącznie jakość produktu. W czasach, w których do konsumenta nieustannie płynie strumień komunikatów najróżniejszej treści, istotną umiejętnością jest przede wszystkim rozpoznawanie i przyswajanie tego, co istotne. Dlatego też współczesne reklamy korzystają z różnych płaszczyzn komunikacji z klientem. Poza obietnicą korzyści, która pojawia się w przekazie, ważna jest muzyka czy kolory. Podobnie jest wówczas, gdy mowa o opakowaniu. Pogląd, że jest ono wyłącznie zabezpieczeniem produktów przed wpływem czynników zewnętrznych jest dziś niewystarczający, zwłaszcza w kontekście rywalizacji prowadzonej przez producentów. Obecnie opakowanie (w tym także etykiety) spełnia również rolę marketingową, składając się jednocześnie na jeden z elementów kreowania wizerunku, jakim jest identyfikacja wizualna. 

Wyróżnik oferty na rynku 

Z punktu widzenia producenta, wyróżnienie jego produktu wśród pozostałych dostępnych na rynku jest sprawą priorytetową. To właśnie ten fakt przekłada się zarówno na sposób kreowania marki produktu, jak i zwiększania zysków ze sprzedaży. Ale projektowanie etykiet czy opakowań nie jest sprawą oczywistą. Tę kwestię warto powierzyć specjalistom, choćby firmie Springfield, której pracownicy mają doświadczenie w kompleksowym tworzeniu opakowań produktów, obejmującym fazę projektu, przez przygotowanie pliku graficznego aż po druk. W ramach usług realizowana jest również obsługa DTP. 

Liczą się szczegóły 

Grafika opakowań produktów to konieczność nie tylko prześledzenia oferty konkurencji, ale również potrzeba uwzględnienia dotychczas stosowanych rozwiązań. Liczy się zatem szereg szczegółów, w tym między innymi forma i rodzaj opakowania, jego kolor, różnorodność produktów dostępnych w tej samej linii. Ważna jest przy tym kreatywność – nie można powielać rozwiązań zastosowanych przez konkurencję. Pracownicy zatrudnieni w firmie Springfield, dzięki doświadczeniu i solidnemu zapleczu w postaci niezbędnych narzędzi i programów, są w stanie przedstawić ciekawą koncepcję wstępną, która na późniejszym etapie prac jest konsultowana z klientem.

Funkcjonalność jest istotna 

Dziś mało kto pamięta, w jaki sposób otwierano puszki, które nie były wyposażone w specjalne zawleczki. Współcześnie projektowanie opakowań produktów to również konieczność położenia nacisku na ich funkcjonalność. Przykładem może być między innymi zastosowanie nakrętek przy kartonach, dzięki czemu użytkownik może wielokrotnie otwierać i zamykać produkt. Na takie elementy uwagę zwracają również pracownicy firmy Springfield, którzy stawiają zarówno na wygodę, jak i na promocyjną funkcję opakowania. Dobrze przemyślana koncepcja pozwala zaś zaoszczędzić środki, które należałoby wydać na tradycyjną reklamę.

 

mptrzetelnidrupapostprint-leipzigmewapoligrafiaexpoexpoopakowaniawarsawpackexpoopakowania2018remadays 2021